tab ++ qIQiE ++: 2010
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

kHas uTk cik fArA (org laen x bleh baca)

Wednesday, December 15, 2010
khas utk sahabat ku
|
|
|
|
|
|
|
|
v

~~mizz fara~~

hidup ini x pernah lepas dr masalah..
masalah yg mematangkan hidup kite..
masalah juga mengajar kite utk bersabar n sentiasa berfikiran +ve..

tp kite sbg manusia,
mmg kdg2 rasa kecewa n menyesal..
kdg2 timbul pelbagai mcm persoalan dlm fikiran kite..
kenapa bnda nie berlaku pd aku??
kenapa aku yg harus menghadapi nye mengapa tdk org lain??

kdg2 Pencipta kite sendiri kite salah kan..nauzubillah..
tp nie adalah ciri2 org yg x beriman..
x pernah bersyukur dgn ape yg telah dikurniakan..
tp aku tau yg x pernah sekali terlintas kat fikiran ko utk berfikir mcm tue.. ;-)
btul kan???

sepatut nye kite lebih b'syukur sbb kite menjd insan terpilih..
terpilih utk menghadapi cabaran + dugaan..
sesungguhnye Allah sentiasa mengasihani kite..
Allah uji kite supaya kite x leka + alpa..

jd lah wanita yg kuat..
bkn seperti lalang..
yg beralun mengikut tiupan angin..
ditolak kekiri,
kite ke kiri..
ditolak ke kanan,
kite ke kanan..

jd lah permata yg sentiasa bersinar di dlm hiasan kaca<---btul ke ayat aku nie??..
x boleh disentuh tp hanya boleh dilihat..
be strong..
xmo cedih2 lg..
biarlah org wat kite..
jgn kite wat org..

aku doakan kebahagian akn jadi milik ko kelak.. <3<3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


btw, i miss u too..
miss u a lots.. :x
n thanks sbb sudi mendoakan kebahagian aku..
n ko sendiri pun tahu yg aku mmg syg kan dia..
tp aku redha jika dia bkn utk aku.. =((
susah utk buang dia dr hati aku nie..
utk melupakan dia adalah masalah paling besar dlm hidup aku..
dan ko jugak tahu nape aku susah utk lupakan dia..
dia hilang mcm tue jer..
pergi tanpa aku tahu sebab nye..

aku nk sgt jumpa dia..
tp aku sndr pun x tau mane nk cari.. :(
nk jumpa face to face..
selesaikan masalah nie sama2..
nk kata putus dr dia..
n dr saat tue aku akn belajar utk lupakan dia..

ekceli...
aku sgt rindukan dia..
rindu sgt2..
sampai dh x tau nk decribe mcm mane tahap rindu aku tue..

aku x pernah salah kan takdir..
tp aku sgt b'syukur sbb jumpa org mcm dia..
org yg dh berjaya mainkan perasaan aku..
org yg dh berjaya wat fikiran aku b'celaru..
n dia lah org yg paling berjaya wat aku tangkap lentok kat dia..hahahaha..
=))



p/s:sudi2 lah kemari..x lama lg aku jd suri rumah sepenuh masa..sementara tue baik ko dtg..bleh spend time 2gther..♥♥





tajuk: x tahu...huahuahua

salam..
act, xde cite menarik pun utk dicitekan..
cume aku nk bg tahu yg,
ari nie masuk ari ke-3 aku teman ayah aku gi spital utk dressing..
sblm nie pun pernah gak teman ayah aku gi dressing..
tp mggu nie,
3 hari berturut2 aku teman ayah aku..
sok aku x dpt teman coz aku keje..huhu..

korg tau tak dressing tue ape??
ekceli,aku pun x bape paham term medical nie..
tp ape yg aku tau,
ayah aku dtg spital utk cuci luka die..
tue yg dipanggil dressing..
sib baik ayah aku dpt medical cover utk seumo hidup..
so,sume kos perubatan ditanggung..

alhamdulillah,luka die semakin pulih..
3 hari lepas luka die sgt teruk..
n esok die kene gi spital utk x-ray..
moga2,infection die x smpi ke tulang..
doakan lah b'sama..




sAat iNi

Thursday, December 9, 2010

disaat ini
aku masih rindukan dia
tetap merindui dia
w/pun dia pergi tanpa aku ketahui sbb nya


disaat ini
aku masih tertanya2
mengapa dia buat semua nie pd aku??
tp sehingga kini blum ada jawapan nya


disaat ini
aku masih tertanya2
manakah dia??
di negeri ini atau jauh dr diri ini


disaat ini
aku masih berdiri sendiri
menunggu dia hadir di sisi
membawa bersama-sama janji yg pernah dia lafazkan


disaat ini
diri ini masih mengharap cinta yg sejati
cinta yg dtg dr hati yg suci
hati yg benar2 menyintai diri ini
kerna hati ini tidak ingin dilukai



p/s:jiwang karat!!




d0a uTk kEkaSiH

Tuesday, December 7, 2010
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Agar kemesraan itu abadi…

Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani…
Seringkanlah kami melayari hidup ini…
Ketepian yang sejahtera dan abadi…
Maka jodohkanlah kami…

Tetapi Ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh daripada pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan periharalah aku dari kekecewaan…

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…

Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu…
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…

Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini…
Jangan Engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah…

Ya Allah…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan periharalah kami dari azab api Neraka…

Amin…amin…Ya rabbal ‘aalamin.

NgaDa2

Thursday, December 2, 2010
salam sume :D
xde benda nk cite ar..
buntu sekejap..
kejap ker???
rasa nye dh lama dh blurr mcm nie.. :)

cume ape yg aku rasa skrg adalah..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
aku rindu seseorg..
sgt merindui die..
:((

Menggamit Kenangan Lama (1)

Monday, November 29, 2010
sambungan entry smlm..
perasaan yg x bleh nk diungkap dgn kata2..
betapa seronok nye vacation ari tue..
dpt jumpa mmbr2 lama..
cite sejarah2 waktu sekolah..
n mengundang perasaan yg berbunga-bunga..

kalo lah mase dpt diperlahankan..
mesti byk xtvt yg kite dpt buat b'sama2..
tp apakan daya,
masa tue ttp b'lalu tnpa kite sedar..

apabila kite sedar,
bnde tue dh jd sejarah..
so,layan jer lah sejarah yg telah tercipta antara kami semua..
|
|
|
|
|
|
v

'ALUMNI SDA 99'



'kwn baik selamanya'



'sentiasa merindui saat2 nie'


'da best moment ever'


'a lots of love to all of u' <3

'ceria disebalik kekalahan'


'sMiLe :)'


'nice scenery'


p/s:semoga ikatan persahabatan yg terjalin antara kita terikat rapi..gonna miss this moments


Menggamit Kenangan Lama

Sunday, November 28, 2010
x tau nk cite ape..
tp percutian yg sgt menyeronokan..
2 hari 1 mlm..
rasa x puas jumpa kwn2 lama..
gmbr x dpt nk diupload sbb tenet slow gile..
nnti akan aku upload jugak bile tenet dh ok..

kenangan waktu sekolah muncul kembali..
dreaming~~~~
ahaksss...






hAtI dan pEraSaan ku k0s0ng

Tuesday, November 23, 2010
ari nie 23hb 11..
nie bermaksud aku dh lama x update blog..
utk bln nov nie..
nie entry yg ke-2..
bkn malas nk update..
tp xde ape pun yg nk diluahkan..
cume skrg lebih byk berfikir..

nak tahu ape yg aku fikir..
aku tgh fikir
adekah aku tgh kecewa skrg???
of course aku tgh kecewa..
aku kecewa sbb org mempermain-mainkan kepercayaan aku..
aku t'lalu n sgt percaya pd hamba Allah tue..
tp dia buat aku mcm nie..
aku sgt kecewa..
tp aku mcm masih ttp mengharap utk dia kembali..

mgkn aku mudah jatuh hati..
jd aku mudah percaya pd org..
aku sangka kesal dgn perasaan aku tue..
seperti yg kite pernah dgr n pernah baca

"kita cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang"

aku rasa nie lah yg berlaku pd aku..
susah utk aku melupakan..
w/pun org tue buat aku kecewa..
tp aku xde lah frust menonggeng mcm org lain..
nak tahu sbb ape???
sbb aku x pernah pun bg hati aku 100% pd dia..
aku bg dia sket jer hati aku..
aku cume ske bg perhatian pd dia w/pun dia x pernah nk ambk berat pasal aku..
adatlah, lelaki..
bile senang lupakan kite..
bile susah cari kite..
tp bile kite susah..
nk cari dia lg susah..
so,jangan berharap lah nk dpt ringankan beban..
dh berat lg berat adalah.. :(

kenapa lah perasaan nie masih ade dlm diri nie..
mgkn btul ape kate sorg budak nie..
sbb aku x dpt 1 penjelasan pun dr hamba Allah yg dh buat aku kecewa..
aku perlukan penjelasan..
tp mane ek nk cari hamba Allah tue..
nape dia dh x cari aku..
aku sgt berharap yg aku akan jumpa dia..
n mintak penjelasan yg sbnr-benarnya..

actually,aku sgt rindukan hamba Allah nie..
nie lah hati perempuan..
walau mcm mane pun kecewa n terguris nye hati,
masih ade rasa syg n rindu dlm diri..

aku nk share sket benda nie dgn korg..

"Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palsu. Jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda tersenyum. Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar.Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan."

hamba Allah nie mmg slalu wat aku tersenyum..
n utk pengetahuan korg..
aku x pernah nk pandang rupa sbb aku tahu manusia itu x sempurna..
aku x pernah pilih harta sbb harta tue bleh dicari dgn usaha sendiri..
n aku mmg slalu mengharap dia muncul dlm mimpi aku..
sbb aku terlalu rindukan dia..

aku rindu suara dia..
aku rindu senyuman dia..
aku rindu gelak tawa dia..
segala2nye ttg dia aku rindu..
taappiiiii...
dia dh wat aku kecewa..
kecewa dgn segala kata2 yg pernah dia lafazkan dulu..
kecewa dgn janji2 dia..
dia dh mungkir janji..
namun aku sgt berharap yg dia masih igt janji2 dia tue..

n aku slalu b'fikir..
patutkah utk aku cari pengganti???
hati aku terasa kosong n terasa sunyi..
tp mgkn blum tiba masa nye utk aku cari pengganti..
sbb aku masih mengharapkan agar dia muncul kembali..
cari aku utk kota kan janji2 dia dulu..


hati ku sayu..

Thursday, November 11, 2010
tiba-tiba aku rasa rindu..
rindu pd org yg aku syg..
dh lama menghilang..
masih mengharap dia muncul kembali..

aku rindu dia..
rindu sgt2..
sgt2 lah rindu pd die..
rasa cam nak nangis jer bile t'igt kan die..
:(

Maher Zain - Insha Allah | ماهر زين - إن شاء الله

Tuesday, October 19, 2010



Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can`t repent
And that its way too late
Your`re so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way,
Showed me the way 2x
Insya Allah3x
Insya Allah we`ll find the way

kAwAn baRu sAya

Saturday, October 16, 2010
hish,lama tul x update blog nie..
xde cite sensasi pun..
so,tue yg x t'update blog nie.. ;)
hidup mcm biasa..
mcm2 dugaan yg dtg..
kdg2 rasa cam nk nangis gak..
tp tahan jer lah..
nangis dlm hati jer.. :(

erm,malas lah nk cite2 sedih nie..
dah xmo cite sedih2 dah <--- cam pernah tulis jer ayat nie dulu :D
nie aku nk kenalkan kwn2 br aku.. :)
10/10/10 ari tue company wat mkn2..
so,ambk lah peluang snap gmbr sama2 kwn keje..
layan jer lah gmbr2 tersebut ye

|
|
|
|
|
v

'wif Dekya :)'

'nie lah kwn2 br aku..act ramai lg tau..'

'wif my manager ----> yg bj kuning tue'

Hanya Pada Mu- Qiara

Thursday, September 30, 2010

cEriTa sAya

Saturday, September 18, 2010
salam..
xtau lah mcm mane nk start cite..hihi..
sbb raya nie xde cite yg best pun..
raya nie x jln sgt sbb kene keje..
aku kene keje 1st day raya..
nk tau ape perasaan mase tue..
erm,x rasa ape pun sbb bkn duk jauh pun dgn fmly..
so,pagi2 tue sempat lah salam2 raya n balik kg..
kg pun dekat jer..
so,tgh hari tue masuk keje smpai malam..

tp 2nd day raya aku cuti..
duk umah jer..
tggu org dtg beraya.. :)
sedara mara jer yg dtg..
kwn2???
erm,sorg pun xde..
aku pun xde ar kuar memane..
xde mmbr nk diajak jln beraya..
tggu org yg aku syg tepon pun xde..
aku pun dh x tau mcm mane skrg nie..
ape perasaan aku pd dia pun aku dh x tau..
kdg2 rasa benci sgt kat dia..
tp dlm pada tue aku syg sgt kat dia..
tue yg aku xtau nk ckp mcm mane perasaan aku skrg..
benci ker syg???
ntah lah..

aku sbnr nye dh malas nk dgr alasan yg keluar dr mulut die..
aku pun x tau nape aku jd mcm nie..
mungkin ape yg dia rasa sama mcm aku rasa skrg..
rasa cam dh fed up jer dgn hubungan nie.. :((
tp aku syg dia..
aku syg dia sgt2..
aku cinta dia..
tp sejak akhir2 nie,
perasaan mcm nie dtg kat aku..
setiap masa aku fikir pasal dia..
setiap hari aku ternanti2 kedtgan dia..
aku dh x tau nk buat mcm mane lg..
aku jd keliru skrg..
tue yg muncul rasa benci aku pd dia..
bile lah sume nie nk berakhir..



rIndU dIa

Thursday, September 2, 2010
I mIss hIm sOoo mUch!!
sgt2 rindu sama dia..
x tau dah nk pk ape lg..
yg pasti aku mmg sgt2 rindukan dia..:-*

sAya dAh fEd Up dGn aWak!!

Friday, August 27, 2010
aku bingung..
aku keliru..
aku hampa..
tp sebenarnye,,
aku pun x berape pasti dgn perasaan aku sekrg.. :|
tp senyuman :) ttp terukir diwajah,
w/pun xde ar berapa nk hepi..

sbb ape ek aku jd mcm nie??
sbb semlm bergaduh sket dgn dia..
kalo nk dikire..
nie lah 1st time aku gaduh dgn dia..
gaduh teruk lah..
smpai dia bleh ckp yg dia dh fed up dgn aku..
dia hinggat aku x fed up ker dgn dia..
sgt fed up dgn dia ok..
tp sbb syg kn dia..
aku buang perasaan tue..

sbb ape bleh gaduh??
sbb aku tanya dia soklan yg sama w/pun dh tau jawapan nye..
tp aku rasa x salah kalo aku trus2 tanya dia soklan yg sama..
sbb aku nk kan kepastian dr dia..
yelah,lelaki nie bkn bleh percaya sgt..
mulut kate syg,
tp hati..
kite pun x tau ape yg ade dlm hati dia..

act,aku pun x tau kenape bnde nie tibe2 jd..
bile dia jauh dr aku,
mcm2 hal yg jadi..
susah nye bile b'jauhan..
bkn aku x percaya kan dia..
aku yakin yg aku percaya kan dia..
tp bile kabar angin nie menyapa kat telinga aku..
aku trus jd sgt keliru n sgt benci pd dia..
kalo bleh aku nk jerit depan dia yg aku sgt2 benci kat dia..
tp dlm pd tue,,
aku sgt2 sygkan dia..
aku xmo kehilangan dia..
aku nk hidup dgn dia..
susah senang hanya b'sama dia..
erm,tinggi kan cite2 aku utk hidup dgn dia..
tp x tau lah kesampaian @ tidak.. :(


p/s:tajuk atas tue dituju khas utk aku drpd si dia..sgt kecewa..huhu

bEtuL 0r tIdaK bEtuL????

Wednesday, August 25, 2010
salam..
kenapa perasaan nie muncul??
tp aku x tahu ape sebenarnye yg aku rasa skrg nie..
sedih,kecewa,benci,geram..
Arrghhh,sume lah aku rasa..

ermmm..
nk percaya @ tak ek??
nk caya ckp die @ ckp org lain???
masalah nye aku xde bukti yg kukuh..
dh tanya tuan badan..
die btul2 menafikan..
die marah kalo aku asyik tanya bnde yg sama..
die x bg aku caya ckp org..

sedih nye kalo bnde tue betul..
tp hati nie menidakkan bnde nie..
hati aku x rasa bnde tue berlaku..
tp ntah lah..
mcm mane nie???
sape2 bleh tolong aku..
aku buntu skrg nie..

tp mase aku dgr bnde tue..
aku x rasa sedih..
cume rasa menyirap jer darah nie..
telinga aku rasa panas jer..
hati aku terasa hancur.. :(
hancur sehancur nye..
terasa semakin takut utk percayakan lelaki..
yelah,lelaki pandai buat helah..
tp aku x rasa die sanggup buat aku mcm tue..
tp kalo btul mcm mane???
mcm mane aku nk hadapi sume tue??
yelah,bile kite dh sayang seseorg tue..
kite mesti lebih percaya kan die dr org lain..
selagi kite x nmpk..
selagi tue kite menidakkan hal tue..
tp mcm mane aku nk nmpk..
die jauh dr aku..

Ya Allah,bantu lah hamba Mu ini..
berikan lah aku kekuatan utk menempuh segala cabaran dan dugaan..
dan berikan lah aku petunjuk..
-Amin-


p/s:rindu die yg jauh dimata tp dekat dihati..:-*

aKu rIndU cInta hAtiKu..

Friday, August 13, 2010
salam..
erm,cam mane ek nk hilangkan rasa rindu nie..
rasa rindu sgt kat CINTA HATIKU..:x
yelah,slama nie dh biasa dgr suara dia,
ari2 plak tue..
tp skrg dh susah nk call dia sbb enset dia kene curi.. :(
nk harapkan dia tepon..
ntah bile lah dia nk call aku..huhu.. :|
tggu dia balik sini pun blum tentu lg..
aku sgt rindu sama dia..
smpai wat aku rasa sakit sgt bile terigt kat dia..
x tau lah nape rasa sakit sgt bile rindu tue dtg..
terbyg2 jer muka dia..
terdgr2 jer suara dia..
sgt2 rindu sama dia.. :-*

it's come again

Wednesday, August 11, 2010
salam ramadhan utk sume..
syukur ke hadrat Ilahi sbb kite masih bernafas
dan dpt bertemu dgn bulan yg mulia nie..
semoga kite dpt menyempurnakan ibadah puasa tahun nie..

erm,x sabar nye nk puasa esok..
cam mane lah agak nye puasa kat tmpt keje..
b'buka dgn kwn2 kerja.. :D
mesti meriah..

kpd keluarga
kpd teman2 blog
kpd kwn2 yg kenal aku
kpd saudara2
selamat berpuasa

x lupa pd cinta hatiku.. :)
selamat berpuasa syg..
semoga ibadah kite dirahmati,diberkati dan diterima oleh Nya..
InsyaAllah..

sWeEt sOur

Saturday, August 7, 2010
sy sgt seronok ari nie..
nape sy seronok???
sbb ari nie sy x pegi keje..
nape x gi keje??
sy x gi keje sbb sy ade hal..:))
bengong jer kan..kui3..

syok btul xyah gi keje ari sabtu..
dpt duk umah ngadap laptop..
pas2 tibe jer rasa nak memasak..
sudah lama aku x memasak sbb slalu nye nenek kesyganku yg memasak..
konon2 nk masak ikan sweet sour..
tp jd cam ikan masak sambal..ha3..
tp ade lah sket rasa masam2 n manis2 tue..
x tau lah laku ker tak lauk tue nnti..hahaha..

kalo cinta hatiku tau aku masak ari nie..
mesti die bantai gelak..
sbb die x caya yg aku nie reti masak..
bkn x tau tp sedikit malas utk memasak..

erm,lapo plak perut nie..
nk gi mamam dulu lah..
see u soon..


cOreTan

salam..
yahooo!!
tahap kebosanan dlm diri aku dpt dikurangkan..
bgn jer pagi td trus gi pasar dgn uwea..
sbb nk wat lagi kuah laksam..
smlm dh wat tp dh abis kene sesah dgn cucu2 die..
so,ari nie die nk wat lg sbb kak long aku x sempat nk rasa..
dgn rela hati nye aku pun ajak lah die gi pasar w/pun mase tue dh dekat kul 10..

pas gi pasar aku trus online..
cek email yg dh dua ari x tgk..
jenguk2 fb dgn blog..
then terpk plak yg kain utk bj raya x bli lg..
nnti cian plak kat nek aku nk jahit mase bln pose nnti..
dgn gumbira nye aku ajak lah adik aku kuar gi melaka..
x syok jln sorg2,
so,ajak lah die teman aku..

tmpt yg dituju mesti lah NAGOYA,
aku sket bli kain kat sini..
bleh tahan murah lah..
kain pun ok lah..
kalo pandai cari,
cantik lah bj tue nnti..
pening tul kpale cr kain..
sume nmpk cantik.. :p
harga pun cantik ma..
last2, tarik satu kain trus panggil org tue potong kan..
kang kalo lg lama,
lg byk lah kain yg ditgk tue nnti nmpk cantik.. :D
erm,tak sabar nye nk tggu bj tue siap..
dh lah tema tahun nie merah..hihi..
tp xder lah merah sgt,
skadar nmpk merah2 sudah..
same2 kite tggu raya nie mcm mane..
bile 1 fmly b'gmbr..
mesti menyerlah bj masing2..ahaks..


utk cinta hatiku..
bile ek dpt dgr suara kamu??
bile ek kamu nk balik sini lg??
lama nye nk tggu hujung bulan nie..
kalo dikire lebih kurang 24 hari lg..
tp satu hari dh buatkan aku x keruan..
setiap masa dan ketika kamu ada difikiran ku..

wahai angin..
bawalah rinduku ini..
bawalah kepada cinta hatiku..
agar dia rasa betapa aku merinduinya..




hEpI :)

Wednesday, August 4, 2010
salam..
ari nie dpt kejutan yg x disangka-sangka..
cinta hatiku balik melaka..
dr KL trus dtg tmpt keje aku..
btul2 wat aku terkejut..

terkejut beruk sbb tiba2 jer nmpk muke die..
rasa cam mimpi plak..
sib baik x trus peluk :p
public place lah..
x pasa2l jd gosip..huhu..

cinta hatiku balik just utk infrm kat aku yg henset die kene curi..
geram plak rasa nye kat org yg curi tue..
tp nk wat cam mane..
dh xde rezeki nk pakai henset tue lg..
br bape bulan pakai henset tue..
dh kene tibai..huhu..

cinta hatiku mcm tau2 jer yg aku mcm nk gile try call die..
cinta hatiku kate die takut aku pk yg bukan2 bile x dpt call die..
terdiam sejenak bile cinta hatiku ckp mcm tue..
tp ape2 pun aku sgt hepi sbb dpt lepaskan rindu aku pd cinta hatiku..

awak!!!
i love u..
i will always miss u..
<3<3

~~tInG tOnG~~

Saturday, July 24, 2010
ari nie cuti coz kene gi interview kat Cheng..
aku slalu x confident bile kene intrview..huhu
tue sbb masih x dpt2 lg keje.. :(
ntah lah..
bile depan panel jer mesti gugup..
satu benda pun x dpt fikir..hahaha..
ntah lah..
blum cukup prepare kot..


pas tue aku x trus balik umah..
aku gi jusco ngan parents n ank buah aku..
gi beli baju raya die..
tersenyum lebar jer die coz dpt baju baru.. :)

baju raya aku..
ntah lah..
xde perasaan pun nk sambut raya tahun nie..
kain utk baju kurung pun blum bli lg..
x lama lg puasa..
sangat teruja utk b'puasa tahun nie..
sbb dpt b'sahur n b'buka dgn fmly..
sblm nie puasa dgn kwn2..
i miss those moments..
kenangan terindah mase belajar..


pd cinta hatiku..
aku akan sentiasa merinduimu..
w/pun jarak yg akan memisah kite..
kamu akan sentiasa dihati nie..
aku akan pegang setiap janji2 mu pd diri nie..
semoga kamu dpt buktikan ape yg telah kamu janjikan..
aku setia menanti..
semoga kamu berjaya mengharungi cabaran yg akan mendtg..

..::iwillalwaysloveumydear::..

hAti pAnAs

Saturday, July 17, 2010
pg td cam biasa aku gi keje awal
sbb ari nie ade morning briefing..
cam biasa lah..
hal yg sama jer timbul..
tp td ade kelainan sket..
ade sorg minah kering(bkn nama sbnr) nie..
br jer jd SA dh berlagak mcm dh lama jd SA kat 1st floor..
slama nie minah kering tue jd cashier..

bleh plak minah kering tue kate bdk2 SA 1st floor x bg kerjasama..
bkn ker slama nie mmg kitorg bg kerjasama..
w/pun aku br sebln keje kat situ..
aku nmpk yg bdk2 nie sgt b'kerjasama..

bile stok sampai jer kitorg ramai2 tlg keluarkan dr lift..
pastu siap tlg punch harga n susun lg w/pun bkn utk dprtmnt sndr..
aku x tau lah si minah kering tue paham ke tak maksud kerjasama..
kalo lah bdk2 nie x bg kerjasama..
xde makna nye kitorg nk kuar kan stok yg bkn department kitorg punye..
wat apelah kitorg sakit2 badan tlg kuar kan brg diorg yg berat2 tue..
xde makna nye lah..

td kitorg tunjuk makna sbnr kerjasama..
kitorg biarkan brg diorg kat store..
tue pun nasib baik lg sbb aku dgn ecah ade hati perut..
kitorg tlg angkat 6 kotak gi department diorg..
kitorg just tggl kan 5 kotak utk diorg angkat..
pas2 kitorg just tlg tgk jer diorg wat keje tue..
biar diorg tahu ape itu erti kerjasama yg sebenarnye..

rasakan lah..
kerana mulut badan binasa..
nk sound org pun tgk2 lah dulu..
fikir dulu sblm berckp..
kitorg sume rancang utk tgk semggu nie..
n kitorg tau yg bnde nie akan naik meeting lg..
kalo naik,kitorg akan b'suara plak..
tau lh yg diorg tue kurang b'pelajaran..
x berani b'suara..
aku pun bkn lh berani b'suara..
tp aku akn cuba backup diorg..
smpai bile harus diperlakukn mcm tue..
sama2 cr rezeki yg halal..
sama2 tlg menolong..



*SA = sales assistant

nApe ek???

Thursday, July 15, 2010
nape ek dgn aku nie??
aku sendiri x paham ape dh jd dgn diri aku nie..
setiap masa pk ttg dia..
aku rindu sgt pd dia..
w/pun br jumpa..
aku ttp rindu pd dia..

skrg dia cam dh kurang bercakap..
kalo aku call dia pun,
dia mcm nk xnk layan aku..
kdg2 sedih gak bile pk lebih2..

dulu dia pernah tegur aku..
dia kate kalo skali aku call dia x angkat..
jgn call lg..
dia suh aku paham dia..
dia kate asyik dia jer kene paham aku,
aku x pernah nk paham perasaan dia..
btul ker ek???
may be lah..

adakah aku nie terlalu mengambil berat pasal dia???
of course aku perlu ambil berat pasal dia..
sbb aku syg sgt kat dia..
slalu pk pasal dia..
dan aku admit yg aku terlebih caring pd dia..

nape aku terlabih caring pd dia???
sbb aku tau ape yg dia pk bile dia ade masalah..
sume benda x kene pd hati n fikiran dia..
dia akan cube bertindak diluar jangkaan..
aku xnk benda tue berulang lg..

dan skrg aku cube utk kurang kan caring aku tue..
tp aku x bleh nk kurangkan utk x call die langsung dlm sehari..
paling kurang pun sehari sekali aku call dia..
sbb kalo aku call pun dia dh kurang berckp..
x mcm dulu..
slalu wat aku ketawa..
smpai keluar air mata..

skrg air mata nie kuar sbb aku rasa cam kurang disygi..
aku rasa aku nie org yg memerlukan perhatian lebih dr pasangan dia..
tp masalah yg melanda diri dia yg membuatkan dia kurang memberi perhatian pd diri aku..
aku akan belajar utk lebih jd penyabar..







p/s: rindu dia sgt2...huhuhu..;(

pErubahAn

Monday, July 12, 2010
salam..
pejam celik,pejam celik..
dh masuk plak bulan 7..
aku baru perasan yg aku dh lama x update blog..
dulu,dlm sebulan lebih 10 entri aku leh tulis..
skrggggg~~~
nk tulis 5 entri dlm sebulan pun blum tentu bleh dpt..hahaha..

nie lah yg dikatakan perubahan..
mase blaja,ari2 online..
skrg nie,kdg2 jer online..
knape ek???

nk kate xde benda yg berlaku..
tipu lah kalo xde..
mane bleh xde ape2 yg berlaku..
cume skrg sume simpan dlm hati jer..
nk cite kang,
pjg plak jd nye.. :p

skrg tgh fikir utk mase depan jer..
kalo bleh nk ade saving sendiri..
nk kurang kan joli-joli..
simpan duit utk mase depan yg blum dpt ditentukan..
skrg letak target nk simpan duit gaji yg seciput tue..
setengah dr gaji simpan..
n setengah lg utk blanja..
harap2 dpt lah aku capai target aku..
tue ar,dulu mase kecik2 ske sgt blanja lebih2..
bile dh besar dlm bank duit sket jer..
x pandai menyimpan..
nie lah padah nye..


p/s:menabung lah dr sekarang utk mase depan yg lebih cerah..kuikuikui..


cIntA hAtiKu

Tuesday, June 29, 2010
aku sungguh rindu pd cinta hatiku..
1 hari x dgr suara rasa mcm x lengkap jer..
td dpt dgr suara die..
tue pun kejap jer..
rasa nk nangis jer bile die suh tepon die mlm nie..
sedih sgt..huhu.. :(

die dh x mcm dulu..
slalu wat aku ketawa..
n slalu wat aku marah..
tp skrg sume tue dh xde..

tp aku paham nape sume bnde nie jd..
byk masalah yg die harus hadapi skrg nie..
die dh xde masa nk wat aku hepi..
aku pun x mampu utk wat die hepi..
aku x reti nk wat org yg aku syg hepi..
kalo kuar pun mesti die cite pasal masalah die..
mcm biasa,aku akan menjd pendgr setia die..
mane yg aku bleh tlg aku tlg..

aku harap sgt ade perubahan dlm hidup die nnti..
byk perancangan yg die buat utk hidup dgn aku..
cume perancangan tue blum dpt dilaksanakan..
die mmg mengharapkan utk hidup dgn aku..
die rancang utk ubah hidup die..
cr keje yg dpt menjamin masa depan..

die kate kalo bleh die xnk aku susah kalo hidup dgn die..
sbb ape yg die tahu aku x pernah rasa susah..
bkn aku x pernah rasa hidup susah..
tp susah2 aku,
susah lagi hidup die..
aku patut b'syukur sbb lahir dlm keluarga yg sederhana..

aku sungguh bersyukur sbb aku jumpa die..
die byk ajar aku erti kehidupan sebenar..
mencari sesuap nasi utk terus hidup..
aku terlalu menyayangi die..
aku xnk kehilangan die..

dAtInG

Monday, June 7, 2010
smlm kuar dating dgn buah hati..
gi tengok wayang..
hampeh tul cite tue..huhu..
wat bazir duit jer..
xmo lah aku ckp cite ape yg kitorg tgk tue..
org lain gelak bukan main..
tp kitorg relaks jer..
xde mende pun yg kelakar..
tp ade lah jugak part2 yg kelakar..

aku tgk muka dia cam org dh bosan..
tp x brani nk komen ape2..
sbb die yg nk tgk cite tue..
aku ajak tgk cite lain dia xmo..
nasib badan lah..
sape suh degil sgt.. =D
dh lah dia blanja aku tgk wayang..
kan dh m'bazir duit tue..
cian kat dia..

pas tgk wayang,
kitorg trus balik sbb dia kene keje..
sib baik sempat lepak2 dgn dia sblm tgk wayang..
kalo tak,x sempat nk bergurau senda..
ahakzzz..(m'gatai sat) :p
tp mcm biasa lah,
aku gak yg slalu terkene..huhu..
dia mmg ske kene kan aku..
kalo sehari tak kene kan aku tak sah..







wE rEunItEd aGaiN

Wednesday, June 2, 2010
salam semua..
last weekend adalah hari yg tak akan dilupakan..
kami dipertemukan kembali..
setelah lebih kurang 6 bulan x bersua muka..
yelah,masing2 dgn haluan hidup sendiri..
membina kerjaya demi masa depan yg lebih cemerlang..

28 mei 2010..
ari utk ambik jubah konvo..
hepi sgt sbb dpt jumpa mmbr2..:)
tak terungkap dgn kata2 betapa hepi nye masa tue..hihi..
mcm cerita yg keluar..
n mcm gaya kami bergmbr..

lokasi pertama mestilah di fakulti..
bergmbr dgn jubah yg baru diambil..hehe..
sgt seronok..
then,masing2 balik utk rehatkan badan..
sbb mlm tue kitorg rancang nk gi i-city..

kat i-city lain plak cite nye..
mmg ramai sgt org kat citu..
yelah,mase tue cuti hari wesak..
so,org mmg sgt ramai..
tp kitorg ttp terus kan rancangan..
dh lah masing2 gile camera..
ramai tak ramai itu belakang cite..
janji kitorg hepi..hahaha..

swonok sgt mase tue..
lupa sume masalah..:p



p/s:gmbr x dpt nk upload..tenet problem..huhu

shahir af8

Tuesday, May 25, 2010
SHAHIR!!
juara baru utk AF8..
aku x tgk sgt AF kali nie..
dh bosan..
so, just tgk konsert final jer..hehehe..

aku dh tersuka plak lg nie..
'kebahagiaan dalam perpisahan'
suara dia pun bleh tahan lah..
sesuai dgn lagu nie..hihi..
i like!!



sEmaNgAt

Thursday, May 20, 2010
salam sume..
dh lama rasa nye x update ini blog..
yelah,mggu lepas semggu keje tanpa cuti..
byk penat lor..:(
yelah,keje ape yg x penat..
sume penat kan..

ptg td kuar dgn buah ati..
cedih sgt tgk rupa die ari nie..
mcm org tak siap jer..
muka xde semangat langsung utk hidup..
tp die paksa gak utk kuar dgn aku..
die kate sbb aku dh byk tolong die..

aku sgt kecian sama buah ati aku tue..
dh lah mak n ayah die x ambk kisah..
duit lak cukup2 mkn jer..
pastu kene kuar dr umah sewa die tue..
mcm2 hal yg jd kat die..
aku pun nk tlg lebih2,
aku kurang mampu..
aku cuma bleh tlg kongsi masalah die jer..
jd pendgr setia die..

td die nangis depan aku..
susah nk tgk laki nangis..
tp die dh x leh bendung rasa sedih die tue..
so,aku pun turut nangis..
smpai aku pun xde semangat nk kuar gi jln2..
aku bwk die gi mkn..
bg die tenaga sket utk hidup..

die kate kalo bleh die nk bunuh diri jer..
die dh xnk hidup kat dunia nie lg..
aku sgt kecewa bile die slalu pk mcm tue..
aku x tau mcm mane nk bg die bersemangat utk hidup..
die kate die akan berusaha utk ubah hidup die..
menjd yg lebih baik dr sekarang..
die sgt syg sama aku..
aku pun syg sgt kat die..
aku mendoakan yg terbaik utk die..
semoga ape yg die impikan menjd kenyataan..
yelah,angan2 yg menjd kenyataan..
memiliki segala keperluan utk hidup..

semangat yg hilang..
datang lah kembali kepada buah hatiku ini..
sesungguhnye,die memerlukan semangat berjuang..
berjuang dlm menempuh liku2 kehidupan..

awak!!!
sy syg awak..
berjuang lah demi diri awak dan saya..
saya sentiasa disisi awak..


think +ve

Sunday, May 2, 2010
salam..
lama dh x update blog nie..
bukan malas,
tp xde cite yg menarik utk dikongsi bersama..

hujung bulan nie aku nye konvo..
x sabar nye nk naik pentas..
utk ambk ijazah tue..
selama 2 tahun setgh bertungkus lumus utk ijazah nie..

tp blum rezeki aku utk dpt pekerjaan yg setaraf dgn degree aku nie..huhu..
ape2 pun aku redha..
n sentiasa sabar n berusaha mencari kerja tue..
insyaAllah,kalo ade rezeki ade lah..

isnin nie ade intrvw..
nie intrvw yg ketiga..
yg dulu tue mungkin bkn rezeki aku..
nie lah dugaan..
n nie jugak yg membuatkan aku belajar utk bersabar..
dan sentiasa berfikiran positif..

thanks utk sahabat aku,
dh 4 tahun kami berkwn..
sahabat yg paham ttg perangai aku..
die lah yg slalu memberi kata semangat utk aku..
thanks for everything sis..
i love u n miss u so much sis..
hope die sentiasa sihat disisi suami tercinta n anak yg bakal lahir tue..


cAt = kUcInG

Monday, April 19, 2010
hari ahad lepas ade cat competition..
mcm2 jenis kucing ade..
ade yg besar sgt..
mcm anak harimau..
pastu ade gak kucing yg xde bulu..
geli plak bile tgk kucing tue..
tp ape2 pun kucing2 tue ttp comel..

geram btul tgk kucing2 tue sume..
tp nak bela kucing tue..
susah sket lah..
agak leceh gak sbnrnye nk bela kucing nie..
nnti kucing nie berak sepah2..
bau semacam lah plak nnti..hehehe..

ape2 pun,
layan jer gmbr kat bwh nie..




|
|
|
|
|
V







unik tak kucing nie?





cEdihnyE

Wednesday, April 14, 2010
ari nie sedih sgt2..(T_T)
yelah,dh semangat nk jumpa buah hati..
tup2,dia kene masuk keje ptg..
rasa nak nangis jer bile dgr dia ckp dia kene keje ptg.. ;(
kecewa rasa nye..
yelah, dh bape mggu x jumpa dia..
harap2 jumaat nie jd kuar dgn dia..
dh rindu sgt2 nie..
kejap pun jd lah..
dh penat dh kumpul rindu nie..
asyik dgr suara jer..
x terlerai rindu nie kat dia..huhu..

dia ajak gak kuar pg td..
tp, td ade hal yg x dpt dielakkan..

pagi2 lg dh kuar gi pejabat imigresen..
nk gi renew pasport..
sbb hujung tahun nie nk gi indon..
pastu gi pejabat suruhanjaya syarikat malaysia..
dr kul 8 sampai kul 12 uruskan hal2 td..

sedih masih terasa..
pastu bleh plak dia x on henset..
lg lah sedih..huhu..
hope dia on henset mlm nie..



tAkdEr tAjUk

Wednesday, April 7, 2010
ari nie aku cuti..
dh semiggu keje full..
dr pagi smpai mlm..
letih sgt2..

so,aku pun mntk cuti 2 hari..
ari nie ngan sok aku cuti..
igt ari nie nk kuar,
tp malas plak nk gi jln2 melaka..
sok kot br gi jln2..
nk gi main bowling..hehe..
dh lama x gi main bowling..
nak tgk wayang,
tp x tau nk tgk cite ape..huhu..

nk kuar dating tp dia x on henset..
dekat seminggu dh dia x on henset..
bosan lah hidup mcm nie..
ade si dia tp mcm xde..haha..
ala,mcm x biasa plak hidup mcm nie :p
blum smpai setahun pun kenal..
tp dia dh wat aku jatuh hati dgn dia..haha..
n dia dh wat aku merana gak(merana ker??)..hihi..

sgt rindu sama dia..
kare o aishite imasu..
tp nk wat mcm mane..
dpt org mcm dia..
yg susah nk dihubungi..
n yg susah utk jumpa..
kalo dpt jumpa plak,
mesti jer ade benda yg jadi..
mcm2 hal plak yg menghalang..huhu..

so,terima jer lah dgn hati yg tenang..
moga2 ade jodoh antara kami..
andai bkn jodoh kami,
aku redha..

sYg + bEncI

Monday, April 5, 2010

jika kite sygkan seseorg tue,
simpan lah sikit rasa benci pdnya..
jika kite bencikan seseorg tue,
simpanlah sikit rasa syg pdnye..


jika kite cintakan seseorg itu,
jgn lah memberi 100% hati kite pdnya..
simpanlah sikit utk kite..
supaya kite tdk t'lalu kecewa jika cinta kite hanya separuh jln..



aPriL

alhamdulillah..
melangkah kite ke bulan april..
cepat sungguh mase berlalu..
pejam celik pejam celik,
dh masuk bulan yg ke-4 utk 2010..

dan ini bermakna,
dh dekat setahun aku kenal dgn dia..
dekat setahun jugak aku b'kwn dgn dia..
sungguh aku tak sangka yg aku ttp trus kwn dgn dia..

bahagia rasa nya bile dia ada disisi..
tp merana bile dia menyepi..
ala,mcm chipsmore tue..
kejap ade kejap xde..
mcm tue lah die..
kdg2 bosan gak mcm tue..
ati nie x tenteram bile x dgr suara dia..

rindu, rindu, rindu sgt2 pd dia..

aku cinta dia??

Tuesday, March 30, 2010
aku syg dia..

tp aku x tahu adakah aku mencintai dia..

apa yg harus aku lakukan??

aku sgt rindukan dia..

kenapa tiba2 hati nie berubah??

adakah btul2 hati ini berubah??

sesungguhnya,aku senang dgn dia..

seronok bila disisi dia..

ingin sentiasa disisi dia..

tp adakah aku sanggup menghadapi semua kemungkinan yg akan datang??






1 - ??


yg pertama
tp mugkin bkn yg terakhir..

♥♥ aku syg kamu slamanya ♥♥

AnGan2 + bErAngAn :p

Wednesday, March 24, 2010
salam..
x tau ar nk tulis ape..
xde idea..
n xde cite menarik yg nk dikongsi bersama..

asyik cite sedih jer..
dh xmo sedih2 dh.. :-)
biar lah ape yg berlaku dijadikan kenangan..
n digunakan dlm hidup..huhu..

erm,teringat plak pasal smlm..
smlm tgk org hias pelamin..
kat mane?
kat melaka mall lah..
sok,ade pameran pengantin..
sweet sgt pelamin tue..
ringkas tp menarik..
tema die warna merah putih..
diorg letak red roses kat situ..
latar warna putih..
cntik sgt..
ske plak aku tgk..ahaks..

x sempat plak nk snap gmbr pelamin tue..
tp xper..
pameran tue smpai ahad nie..
kalo sempat nnti aku snap pic pelamin tue..
org skrg mmg biasa dh guna konsep pelamin mcm tue..

aku rasa nnti aku kawen..
(bile?? ntah ek..calon pun xde lg..haha)
aku nk wat pelamin mcm tue lah..
simple n nice..
x sarat sgt..
just simple2 jer..

angan2 yg ntah bile akan terlaksana..
hanya Tuhan saja yg tahu..
smpai jodoh nnti..
insyaAllah..

ch0c0t0p (^-^)

Friday, March 19, 2010

tentu korg kenal kan gmbr kat atas nie..
nie lah eskrem chocotop..
of course korg tau mane nk dpt eskrem nie kan..hehe..
tentu lah hanya di McD..

ape yg aku nk bg tau adalah..
td aku mkn eskrem nie..
nie sume gara2 tgk cite pg td..
channel kat astro..
diorg tunjuk cara2 wat eskrem..

kebykkan eskrem yg diorg tunjuk sume yg ade nama,
mcm BASKET AND ROBINS..
sungguh menyelerakan eskrem tue..
so,ptg td..
pas balik keje..
gi lah kat McD utk bli eskrem..

tue jer sbnrnye cite utk ari nie.. :p
byk lg bnde yg jd kat diri nie..
tp malas lah nk cite lebih2..
cume skrg aku hanya mmpu utk trus b'doa..
memohon petunjuk dr-Nya..

putus kwn or trus b'kwn?

Saturday, March 13, 2010
bosan rasa nye hidup mcm nie..
nk b'kwn pun salah..
aku ttp rasa x puas ati..
ape salah die smpai aku nk kwn dgn die pun ade org marah..
salah ker aku b'kwn dgn die?
salah ke?
aku x nmpk salah nye utk aku trus b'kwn dgn die..
aku x rasa alasan yg diorg beri tue kukuh utk aku putuskan hubungan nie..

alasan yg diberi adalah die tue jahat..
die jahat sbb tue die putus tunang 2 kali..
sbb die putus tunang org trus ckp die jahat..
bile pk2 balik,
kdg2 susah gak jd lelaki..
n kdg2 susah gak jd pompuan..
kdg2 sbb pompuan,laki tue plak yg trima hukuman..
n kdg2 sbb lelaki,pompuan tue yg trima akibat..
mgkn ini lah lumrah alam..
bile dh kene kat diri sendiri br terasa sakit nye..

aku ttp x paham sbb ape aku x bleh kwn dgn die..
aku tanya die,
kite ade wat jahat ker?
die kate xde plak..
aku rasa aku xde pun wat bnde x senonoh..
kalo kuar pun just tgk wayang n mkn2..
xde plak aku wat wayang mase tgk wayang..
die pun x pernah nk wat ape2 kat aku..
n mgkn x t'pk nk wat bnde2 tue kat aku..
sbb die syg kat aku..
smpai ke ati kite nk sakit kan org yg kite syg?
x mgkn kite akn sakitkan org yg kite sy..

secara jujurnye,
aku mmg dh jatuh syg kat die..
setiap masa die lah yg aku pk..
aku syg sgt kat die..
aku takut utk kehilangan die..
kdg2 aku t'pk,
kalo die bkn utk aku..
adakah aku redha utk menerimanya?
adakah aku sedia utk lupakan die?
ntah lah,smpai skrg aku blum dpt jwpan yg pasti..

mgkn aku bleh terima kenyataan tue..
utk melupakan,mgkn memerlukan masa yg pjg..
susah utk melupakan org yg pernah kite syg..
susah utk melupakan org yg pernah ada dlm ati kite..
aku harap iman aku kuat utk hadapi kemungkinan yg bakal tiba..
n aku harap jgk iman die pun teguh..
sbb iman die pernah goyah smpai sggp utk bunuh diri bile die putus tunang dulu..
n nasib baik ade org yg bg die semangat utk trus hidup walaupun ditgglkan kan..

aku rasa aku xnk putus kwn dgn die..
walau ape pun yg t'jd..
aku ttp akan b'kwn dgn die..
kalo ade jodoh x kemana..
insyaAllah..

23 + 1 = umo aku..


smlm masuk lah aku ke umo 24 thn..
erm,nmpk nye smakin bertambah lah usia aku..hihi..
blum tua tau..
masih muda lg.. :p

n insyaAllah,
kalo di izinkan Allah,
masih jauh lg perjlnan yg harus aku tempuhi..
masih byk bnde yg harus aku cr..
masih byk ilmu yg harus aku timba dr hidup ini..
akan aku kmpl seberapa byk pengalaman utk trus hidup dimuka bumi Allah nie..
n akan aku tingkatkan amal ibadah aku pd-Nya..

sedih + gembira bile sambut hari lahir nie..
sedih sbb org yg aku tggu2 x wish pun kat aku.. :(
tp aku ttp gembira krn ade fmly n kwn2 yg masih igt bezday aku..
thanks guys for the wish..

tahun nie x dpt hadiah..
tp mlm sblm ari jd ari tue,
ayah blanja mkn McD.. :-)
bwk balik umah,
mkn kat umah ngan adik-bradik..
sronok gak sbb dpt hadiah McD..hehehe..

ape2 pun thanks again pd sape2 yg sentiasa igt bezday aku..
insyaAllah,aku akn sentiasa igt bezday korg plak..hihi..

b0san + bEnCi

Sunday, March 7, 2010
bosan tul hidup mcm nie..
nape aku rasa cam x bleh nk hidup mcm org lain..
tau lah nk ambk berat pasal aku..
aku tau diorg syg kat aku..
tp ntah lah..

bkn nk selidik dulu..
tup2,trus nk marah aku sbb kwn dgn die lg..
aku x nmpk n blum nmpk ape salah aku utk trus berkwn dgn die..
salahkah aku utk trus b'kwn dgn die..
mmg die dh pernah putus tunang..
jahat sgt ke kalo org tue pernah putus tunang..

mula2 aku kenal die,
die dh cite sume bnde tue kat aku..
aku x kisah..
die pun ckp yg die org miskin..
n aku x pernah terpk pasal harta..
tue sume dh ditetapkan..
cume kalo org tue usaha lebih,
dpt lah lebih..
kalo org tue hanya berharap n x berusaha,
mcm mane nk dpt..
nek aku suh cari org yg hidup die senang..
die nie pun bkn nye hidup merempat..
cume x berharta jer..
keje pun keje kilang jer..

sbnrnye aku malas nk pk pasal nie lg..
tp x pk pun x bleh..
sbb die sentiasa ade kat ati aku..
corok mane pun aku duk,
aku ttp teringatkan die..
aku ttp rindukan die..
aku syg kat die..
aku senang kwn dgn die..
bile kuar dgn die,
aku rasa hepi sgt2..

yg paling aku benci,
kalo die off henset..
disaat aku perlukan die..
die xde..
nie yg aku rasa bosan + benci kat die.. :(

b0wling + kar0k

Thursday, February 25, 2010
ari nie aku kuar dgn adik n ank buah aku..
kuar utk lepaskan geram..
coz org yg dh janji nk jumpa aku ari nie dh lama tak on henset.. :(
geram,menyampah,benci sume ade lah..
tension tol dpt org mcm nie..huhu..

mule2 kitorg gi main bowling..
syok plak bile dpt baling bola bowling tue..
mule2 bli utk 1 game jer..
tp disbbkn kalah,aku suh adik aku tmbh 1 game lg..
game kedua nie,dua2 dh penat..hihi..
skor pun xde ar tggi..

then kitorg gi plak tempat karaoke..
ape ntah nama tmpt tue..
aku ikut jer adik aku..
die biasa gi tempat tue..
tmpt nie kene sewa bilik..
bukan karok jamban tau..
nie karok dlm bilik..
bleh tahan lah bilik tue..
RM15 utk 1jam..

mase tue tak sangka plak yg ank buah aku nie pndai gak baca lirik..
yelah,mase ajar die baca buku..
bukan main susah lg nk sebut..
tup2, bleh plak nyanyi..
kira dh pandai rupenye bdk tue m'baca..hehehe..
pas 1jam menyumbangkan lagu2 kat situ..
kitorg gi makan McD..
makan smpai senak perut aku..hehe..

kire nye ari nie mmg hari lepas geram..
abis kopak duit aku..
tp xper sbb swonok gile dpt menyumbangkan lagu2.. :p
rugilah org yg dh janji ngan aku nk kuar ari nie..
sbb die x dpt rasa duit aku..hihi..
aku jer yg slalu rasa duit die.. :)


p/s:mood dh stabil..geram ttp ade tp still rindu lah kat dia

keje 0h keje..

bile lah nk dpt keje nie..
skrg wat part time kat kedai..
pasni kene jd full time plak sbb ade org berenti..
boleh lah keje kat kedai nie..
tp smpai bile plak aku nk keje kat sini..
nk gak dpt keje yg sesuai ngan ape yg aku blaja slama nie..

ari nie kali ke-2 aku gi intrview..
rasa nervous tue msti lah ade..
mane ade org yg x nervous mase intrview..
post kali nie MECHANICAL ENGINEER..
act,aku bkn lah bdk engineering..
aku nie bdk sains..
saje jer gatal2 nk apply post nie..
mase blaja dulu ade gak terselit sket2 pasal engineering nie..
kdg2 ade gak subjek yg diajar oleh lecturer engineering..
tp basic jer lah..
x mendlm sgt..
ciput2 jer sbb aku bkn major engineering..

nie lah cabaran yg harus aku hadapi utk mendpt pekerjaan yg tetap..
ramai yg suh aku apply luar dr melaka..
tp ati nie cam berat jer..
bkn takut utk jauh dr family..
tp ntah lah..
x tau nape cam susah jer..
tp aku still gak apply luar dr melaka..
stakat nie blum ade panggilan lg..
smlm mmbr aku kate dont give up..

hingga saat nie..
aku blum pernah give up lg utk cr keje..
mane ade vacancy,sume aku apply..
kalo ade rezeki,ade lah..
mungkin blum smpai rezeki aku utk dpt keje yg lebih baik..

hanya pd-Mu aku memohon..
murahkanlah rezeki hamba-Mu ini Ya Allah..



get t0 kn0w y0urself better

Monday, February 22, 2010

Your view on yourself:

You are down-to-earth and people like you because you are so straightforward. You are an efficient problem solver because you will listen to both sides of an argument before making a decision that usually appeals to both parties.

The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:

You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes.

Your readiness to commit to a relationship:

You are ready to commit as soon as you meet the right person. And you believe you will pretty much know as soon as you might that person.

The seriousness of your love:

You like to flirt and behave seductively. The opposite sex finds this very attractive, and that's why you'll always have admirers hanging off your arms. But how serious are you about choosing someone to be in a relationship with?

Your views on education

Education is very important in life. You want to study hard and learn as much as you can.

The right job for you:

You have plenty of dream jobs but have little chance of doing any of them if you don't focus on something in particular. You need to choose something and go for it to be happy and achieve success.

How do you view success:

You are confident that you will be successful in your chosen career and nothing will stop you from trying.

What are you most afraid of:

You are concerned about your image and the way others see you. This means that you try very hard to be accepted by other people. It's time for you to believe in who you are, not what you wear.

Who is your true self:

You are mature, reasonable, honest and give good advice. People ask for your comments on all sorts of different issues. Sometimes you might find yourself in a dilemma when trapped with a problem, which your heart rather than your head needs to solve.



p/s:try lah kat sini coz aku pun dpt dr blog org http://www.quizbox.com/personality/test82.aspx

hati terluka...

Saturday, February 20, 2010
hati ini terluka..

siapa yg tahu ??

hanya diri ini yg tahu..

dan hanya diri ini yg merasa sakitnya..

walaupun terluka..

senyuman manis tetap dihulurkan..

GiLe rIndU??

Thursday, February 11, 2010
rindu gile ker gile rindu?
ntah ek..
aku pun x pasti..hahaha..
rindu sama siapa?
rindu sama itu camera NIKON(btul tak wa?)
camera yg mak n ayah bli ari tue plus duit dak awa sket..
camera tue telah dipinjam oleh ain..

mggu nie die balik..
bleh layan balik camera tue..hihi..
harap2 lah..
takut berebut jer ngan yg lain..
yelah,dh dekat sebulan x jumpa camera tue...
mcm mane lah nasib camera tue bile kat tangan ain..
hope die jaga ngan baik..
syg giler kat camera tue..
sbb dh lama giler nk camera tue..
tp saving x mencukupi utk bile camera tue..haha..
akhir nye disponsor oleh parents pas puas memujuk..hihi..
jahat tul kitorg nie..
mintak yg bukan2 jer.. ;p

tp yg satu nie pun giler2 rindu punya lah..
rindu pd dia..haha.. :p
sape lg yg harus ak rindui slain dia..
rindu kat suara dia..
rindu kat joke dia..
rindu kat ketawa dia..
n lastly..
tentulah rindu nk tgk muka dia.. :)
bile lah dpt kuar dating lg..
dh giler2 punya rindu..
ari tue dpt jumpa kejap jer.. :(



mEncAri

huhu..lama dh x update blog nie..
bkn malas..
tp xde cite menarik utk dicoretkan utk tatapan sume..
skrg hidup sbg penganggur berjaya..
so,kurang lah sket bnde yg nk dicitekan..
bnde yg sama jer berlaku tiap ari..
cume ade lah sket yg berbeza tp x perlu dicitekan..hehe..

actually ak skrg keje part time kat kedai coklat..
masuk kul 6pm smpai kul 10pm..
kdg2 masuk kul 12pm..
syok gak keje nie..
sbb dpt kwn br..
best kwn ngan akk2 yg keje kat situ..

duk kat kedai tue syok..
bkn syok sbb dpt mkn coklat tau(kene bli br leh mkn)..
tp syok dpt tgk gelagat org yg lalu kat dpn kedai tue..hihi..
mcm2 rupe n perangai ade..
mcm2 org gak aku kenal bile aku duk kat situ..hehe..

skrg ak tgh blaja cam mane nk layan org..
mulut nie kdg2 berat nk tegur pelanggan..
yelah,org masuk kedai kite..
tak kan nk tenung jer die..
kite kene tanya die nk coklat ape n kdg2 die mntk suggestion dr kite..
so,ak skrg dlm proses utk blaja ringankn mulut..jgn t'over sudah (^_^)
sbnrnye,byk lg yg aku blaja kat situ..

so,skrg aku sdg mencari pengalaman..
kerana pengalaman mematangkan diri kite..
n pengalaman nie juga m'buatkan ak sentiasa berfikir tentang mase depan..
semoga aku dpt keje tetap plak..hihi



-dia-

Wednesday, January 20, 2010
Dia insan pertama yang bertahta
Dia insan pertama yang ku cinta
Dia pernah membuat ku bahagia
Dia yang mengajarku
Tentang erti rindu

Dia yang dulu pernah ku sanjungi
Pergi seingga kini tak berganti
Hilang dari pandangan hidup ini
Membawa luka pedih tak terperi

Tiada ku duga
Permulaan yang jernih
Menjadi keruh dengan tiba-tiba
Bisa rintangan antaraku dan dia
Cinta terlarang oleh orang tua

Kini terkilan sungguh rasa hati
Dia tak pernah lagi ku temui
Dia ku abadikan dalam jiwa
Terima kasih atas segalanya



bILa sI kEcIk MeMbEsAr

Monday, January 18, 2010



si kecik yg semakin nakal n lasak..
xmo duk diam..
xmo baring dh..
ske senyum2 kambing..
ske main..
ske makan..
ske jln2 naik kete..
ske nangis bile xde org nk dukung die..










hILanGdAnkEmbALi

Tuesday, January 12, 2010
bile aku cube melupakan..
die pasti akan muncul kembali..
then hilang menyepikan diri..

sering berlaku..
membuatkan aku jd keliru..
aku buntu..

sukar utk aku tafsir..
perasaan aku pd die..
mcm tiada lg perasaan syg..
tp aku mahu die disisiku..
mahu die trus bersama aku..

rindu?
ntah..
tp bile die aku fikirkan..
hati nie pedih..
sakit..

h0bI

dh lama aku x bli novel..
td gi JJ teman mak bli hadiah utk club die..
then,tibe2 terasa nk gi POPULAR..
gi situ jln2 smbil usha novel2 br..
so, tersangkut plak dgn novel nie..

|
|
|
|
v



nie kali kedua aku bc novel yg dikarang oleh beliau..
seblm nie pernah novel beliau..
kalo tak silap tajuk buku tue UNGU KARMILA..
cite die best tp agak memeningkan sket
sbb die ske flash back..
so, x bleh skip mase bc novel nie..

agak2 nye bile lah nk abis novel nie..
kalo novel cintan cintun..
kejap jer dh abis bc..
golek2 atas katil smbl bc novel..
mkn pun bleh lupa..hehehe..

nie lah hobi aku sejak dulu lg..
ske membaca..
tp kalo suh baca buku pelajaran..
ermmm,susah sket lah..hihi..
slain novel,aku ske gak bc buku motivasi..
sj nk memotivasikan diri nie..
n mencari siapa sebnrnye diri nie..hehe..

'mE n y0u'

Wednesday, January 6, 2010


We may fight

and

we may cry


but





my love for you will never die...

DiA

Monday, January 4, 2010

DIA yg tetap aku rindui..
DIA yg tetap aku sygi..
semakin aku fikir pasal DIA..
semakin sakit ati nie..
semakin x tau ape perasaan aku pd DIA..

perasaan yg sukar diungkap dgn kata2..
perasaan yg membuatkan hidup aku terseksa..

ingin aku meluahkan rasa ati nie..
tp bile berdepan dgn DIA..
kelu lidah utk berkata..
tak terucap ape yg terbuku dihati nie..

nape DIA wat aku mcm nie?
nape DIA menyepi tanpa kabar berita?
nape???





TAHUN BARU

Sunday, January 3, 2010
hApPy nEw yEar!!
Related Posts with Thumbnails

++j0m sh0pPing++